lunes, 2 de febrero de 2009

Periodistes a peu de carrer


Segon informatiu i primera vegada que formava un equip d'ENG. La tasca que se'm va assignar en la preparació del segon informatiu, que vam enregistrar el passat dijous 29 de gener, va ser la de redactora. Amb la meva companya d'ENG doncs, vam agafar la moto i Barcelona es va fer petita per enregistrar alguns dels seus indrets que ens serien ben útils per la nostra peça: una informació sobre la millora de l'enllumenat públic a la ciutat comtal. Primer entrebanc: buscar declaracions de persones que ens expliquessin quelcom sobre la nova ordenança. Alguns et donen llargues, altres et diuen que impossible buscar un forat en un plaç de temps tan curt, altres truca més tard, no demà... Ah i em descuido els millors: els que juguen a passar-se la pilota mentre tu, com a intent de periodista en busca de les seves fonts, acabes marejat i maleïnt la ineficàcia d'altuns gabinets de premsa de partits polítics. En definitiva, abans de perdre la paciència i atapeïr la factura del mòbil, optes per donar veu únicament a aquells que han accedit a fer declaracions. Potser la informació resultant va sortir "mutilada", inacabada però dels errors se'n aprèn i la propera vegada explicarem el perquè de l'abscència de declaracions de certes persones.

A peu de carrer

Escollim la Sagrada Família com a escenari per fer l'stand-up de la peça i per preguntar a alguns veïns la seva opinió sobre la nova normativa. Un cop acabat el meu petit monòleg que serveix com a stand-up de conclusió, me'n adono que hi ha una desena de persones observant atentament la meva intervenció. Algunes d'elles aplaudeixen a l'acabar i em feliciten: un més que probable símptoma de poca professionalitat. I posteriorment, ens llancem a la caça de declaracions de ciutadans anònims. I no és gens fàcil trobar qui hi accedeixi a la primera. I mira que jo em pensava que a la gent li feia gràcia "sortir a la tele". En fi, tampoc vam haver d'insistir molt per aconseguir opinions de perfilis diferents i per a tots els gustos.

Petita entrevista amb l'oposició

Tot i els primers entrebancs, hem aconseguit que un regidor a l'ajuntament de Barcelona ens conceideixi una petita entrevista per mostrar-nos el punt de vista del seu grup municipal sobre l pla de millora de l'enllumenat públic de Barcelona. Cocnlusió principal de la seva entrevista? Els polítics són grans professionals de la comunicació. Increïble la facilitat de paraula i de síntesi del senyor en qüestió.

"La crisi del 5%"

El professor ho va deixar ben clar el primer dia de classe i tot sovint ens ho recorda: cada classe correspon a un 5% de l'assignatura. Aquest percentatge doncs, és el que em vaig perdre al no poder assistir a la classe del 26 de gener. Un 5 % que en números potser no sembla molt però a mi em va semblar una eternitat: bolcar, editar, tenir problemes amb l'avid... tot això que m'hauria hagut de passar i m'hauria servit per aprendre'n, no ho vaig poder experimentar. Però en fi, suposo que val més tard que mai o mai és tard o la que hi quedi més bé. Vaja que, el mateix dijous ja vaig treballar amb l'avid per posar l'off a un vídeo i encara queden algunes classes per seguir aprenent. Allà estarem... (o això espero).


1 comentario:

Anna Casasayas i Lacambra dijo...

Si que va ser una odissea, si, preparar el nostre mini-reportatge de l'enllumenat. Crec que mai oblidaré els viatgets en moto, trípode i càmera a la mà!

Tot i les dificultats, ens en vam sortir prou bé!!

Un petunet*